چکیده
1
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1-مقدمه
2
1-2-بیان مساله
4
1-3-اهمیت و ضرورت موضوع
7
1-4-اهداف پژوهش
8
1-4-1-هدف کلی پژوهش
8
1-4-2-اهداف جزئی پژوهش
8
1-5-سوالات پژوهش
9
1-6-تعاریف متغیرها
10
1-6-1-تعاریف عملیاتی
10
فصل دوم: پیشینه پژوهش
2-1-مقدمه
12
2-2-ادبیات موضوعی تحقیق
13
2-2-1-ماهیت و اهداف آموزش تلفیقی- فراگیر
13
2-3-اهداف تلفیق
19
2-4-اجرای تلفیق
19
2-5-نگرش
20
2-6-مهارت معلمان
20
2-7-حمایت
20
2-8-برنامه درسی
21
2-9-جامعه
21
2-10-تاریخچه طرح آموزش تلفیقی- فراگیر
21
2-10-1-گروه آسیب دیده بینایی
22
2-10-2-گروه آسیب دیده شنوایی
22
2-10-3-گروه آسیب دیده جسمی– حرکتی
23
2-10-4-خدمات ارائه شده:
24
2-11-اصول کلی آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه
27
2-12-مقایسه آموزش تلفیقی و فراگیر
28
2-12-1-آموزش فراگیر
28
2-12-2-کودکان نیمه شنوا
29
2-13-انواع ناشنوایی
30
2-13-1-علل افت شنوایی
30
2-13-2-مشخصات دستگاه شنوایی انسان و حیوانات
31
2-13-3-کم شنوایی مادرزادی و ارتباط آن با توسعه گفتار
31
2-13-4-عوامل موثر در تعیین محل تحصیل کودک کم شنوا
31
2-13-5-کشف و مداخله زودهنگام شنوایی
34
2-14-آشنایی با کودکان و دانش آموزان معلول جسمی_حرکتی
35
2-14-1- مقدمه
35
2-14-2-تعاریف
35
2-14-3- شیوع
36
2-14-4- سبب شناشی
36
2-14-5-طبقه بندی
36
2-15-ویژگیهای کودکان معلول جسمی– حرکتی
38
2-15-1-ملاحظات آموزشی
39
2-16-آشنایی با کودکان و دانش آموزان کم شنوا و ناشنوا
40
2-16-1-مقدمه
40
2-16-2-تعریف
40
2-16-3- شیوع
41
2-16-4- سبب شناسی
41
2-17-ویژگیهای کودکان دارای آسیب شنوایی
41
2-17-1- انواع افت شنوایی
41
2-17-2-ملاحظات آموزشی
42
2-18-آشنایی با کودکان و دانش آموزان کم بینا ونابینا
43
2-18-1-طبقه بندی
43
2-18-2-کودکان و دانش آموزان کم بینا (آسیب دیدگی خفیف تا متوسط بینایی)
43
2-18-3-کودکان و دانش آموزان نابینا(آسیب دیدگی شدید تا عمیق بینایی)
43
2-18-4- درصد شیوع
44
2-18-5- سبب شناسی
44
2-18-6-برنامه آموزشی
44
2-18-7-ملاحظات آموزشی
45
2-18-8-روشهای آموزشی
45
2-19-پیشینه پژوهش
46
2-19-1-پژوهشهای داخل کشور
46
2-19-3-مطالعات آموزش فراگیر
51
2-20-ضرورت تعمیم فراگیر سازی آموزش در ایران
52
2-21-آسیبهای احتمالی فرا روی فراگیر سازی
54
2-21-1-توانبخشی مبتنی برجامعه
54
2-22-آموزش و پرورش فراگیر
57
2-23-تفاوت فرهنگی
62
فصل سوم: روش پژوهش
3-1- مقدمه
67
3-2- نوع پژوهش
67
3-3-روش تحقیق
67
3-4- روش جمع آوری اطلاعات
67
3-5- ابزار گرد آوری اطلاعات
67
3-6- روش تجزیه و تحلیل دادهها
68
3-7-جامعه آماری
68
3-8- روش نمونه گیری
68
3-9- روش تعیین حجم نمونه
69
3-10- چگونگی تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش
70
3-10-1- اعتبار یا روایی
70
3-10-2- پایایی پژوهش
71
فصل چهارم: تجزیه تحلیل دادهها
4-1-مقدمه
74
4-2- یافتههای توصیفی
74
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1-خلاصه و نتیجه گیری
88
5-2- محدودیتهای تحقیق
92
5-3-پیشنهادات پژوهش
93
فهرست منابع فارسی
94
فهرست منابع غیر فارسی
96